i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Friday, May 6, 2011

finally..i got it..! Tengs ALLAH...:)

Alhamdulillah..syukur pada ALLAH..yang memberi rezeki..ingat x semalam aku nak pegi interview..? nak taw kat mana..?? oke2..semalam i got interview di jabatan kebudayaan dan kesenian negara..wah..bila cakap gan mak..mak aku cakap "..nak jadi penari pulak ker.." haha..then aku cakap..penari gaji mahal ape..?? haha..tapi..semua tu dulula..minat aku pada tarian..but now..im more to business..tapi kan..saya xpegi interview tuh..sebabnya..i got one call interview by kwsp..pagi-pagi plak tu..terkejut giler..then tiba-tiba dia tanya pointer and die suruh aku pilih aku nak kat mana..then xtaw kenapa aku men ckp jer..konon2 demand tinggi..xnk kt alamat kg sbb jauh..mcm dpt je kan..sbb yg peliknya..kwn2 aku yg lain da dpt taw..tp semua kt kg msng2 even apply kt sini..then dia akan kol aku balik..lepas tu blh plk aku suro kol secepat yg mungkin..ohh demand kan aku..? and she promises to call me b4 2pm..lps je jwb test,xlama lepas tu..dia kol blik yg i confirm dpt di sini..yeah..dekat gn office my sis..bila kol my sis, dia suro ambik this one..and biar je bank rakyat tu..atleast dkt gn tmpt dia..and aku mintak strt awal..hahah..teruk kan.?so, aku akan start sebulan awal dr tarikh yang sepatutnya..cume now tgh tgu surat dr dia..lepas tu,dia tnya aku,aku minat ape..ofcosla aku jwb business but also it..tp dia mybe letak aku under human resources sebab kat situ ada kekurangan staff..so, aku terima jela kan..bila die tnye ok x..aku jwb..no prob..i blh bljr something new..plus jdkan tu sbgai cabaran 4 me..poyo kan ayat aku..? maybe sbb tu jgk die xksh n nk aku strt awal kot..my sis ckp,mybe  lps my li, aku blh terus keje kt sana sbb die kekurangan staff but must do the best..wah..mcm dia plk bos kt situ kn..plus siap nk sponsor baju2 office dia lg tuk aku..hee..terharu i..:) but, bila diberi pilihan bank rakyat or kwsp..aku jd berbelah bg..bank tu sebab my csn yg tolong..but ni usaha i sendiri..then kawan i ckp..bg dia..usaha sendiri lagi berkat..then bila fikir balik..betul jgk..so,lg sebulan aku akan start my li..n lg 4 hari nk final..so, i ade hnya 2weeks tuk settlekan sal umah..n segalanya..wow..excited plk kan..my sis ckp,psl all doc penting sume tu biar dia yg uruskan..but, i nak uruskan sendiri..:) tak sabar k..akak tu pun baik..and dia cakap aku under dia..macam sporting je kan..syukur sangatla sebab aku dpt betul-betul kat HQ dia..i will try my best..yeah...! and smlm i got my new frens, nabila..die pun cr umh yg dkt lrt..umr 23 tgh prcticl..yang bestnye..lg sebulan dia da nk abes practical and lagi bestnyer..die ckp dia da dpt keje..bila i tnye kt mana..die ckp..kat tmpt prcticl tu jgk..! then i tnyela mcm mne die pilih kan..?semua dpt ker..? die ckp, die hnya pilih yang terbaik and good performance jer..so, dari situ..i nekad i will try and make the best ever..plus my sis ckp.human resources tu course dia dulu masa study..so, nanti dia ajar and suh tanya die je if xfaham..lagipun office sebelah-sebelah jer..heheh..

Alhamdulillah..rezeki ALLAH ada di mana-mana je as long as kita berusaha and tak pernah jemu..after usaha..jangan lupa berdoa and tawakal k..jgn guna benda len pulak..! betul la orang cakap, Allah akan berikan hujan sebelum pelangi..and my mom said..setiap dugaan akan ada hikmahnya..yang penting kita jangan buat orang...biar orang buat kita...:))))))))))))))

No comments: