i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Friday, April 8, 2011

hati perempuan dan meminta maaf...

erm..tadi ade kawan aku tiba-tiba mesej..kawan satu sekolah dulu masa di teknik kluang..kawan saya sama-sama belajar kejuruteraan mekanikal..nama dia..m**n...lol..serupa xyah cakap kan..? huhu..xperla..atleast bagi hint..takut nak mention name orang sembarangan takut dia xsuke nanti...mula-mula ingat dia yang mesej..jantung aku tiba-tiba terhenti..*sebab rindukan dia sgt2..dia xrindu aku..? ermm

tadi dia tiba-tibe mesej nak mintak pendapat aku...err..pelik je kan..so,inilah conversation dan hasil pendapat yang aku boleh bagi...

kawan aku : salam nini..nak minta tolong boleh...? err..*ayat sedikit lupa sbb da padam


aku: wslm..ape *mmg xde mood mulanya..bukan xsuke tapi ingin bersendirian..


kawan aku : tp sebelum tu..nk tnya, kdit ko byk x..sebab ni pnjg..*dalam hati..nk suro aku kol ker..err..

aku : ape..tnye je..*still dlm mood kurang berminat..tapi mengenangkan kawan lama..ok..i will


kawan aku : Ni psl p.puan..klau ada kwn lelaki ko ckp mcm ni kt ko.wei mke ko mkin truk la.cbe la jga  mke 2 karang xda pakwe bru tau.so apa perasaan ko sbgi p.puan

aku : prmpn ht dia lmbt,kdg2 nmpk kasar,tp xlari dr rasa sedih..mgkin lelaki tu tgur dgn niat yg bgus,but..bkn dgn cara yg kasar,atleast dgn cara berkias..so,permpuan xmudah terasa sgt..if prmpn tu tacink,mybe dia trsentuh or sometime rasa trhina..so,kt yg da trlpas ckp ni,jz minta maafla elok2,ckp xde niat..prmpuan if ckp baik2.elok2..dorang akan faham..juz try it..

kawan aku : ok2 pjg.yeke niniy klau dh mtk maaf dia wat bdoh je

aku : Erm,xpela..atleast kita da minta maaf..n nk minta maaf tu mstila kena dgn gayanya..mestila dgn cara lembut, da nama pun prempuan ni sifatnya lembut..cubala minta maaf lg..mana taw hati dia tgh mara msa tu sbb tu dia xtrima..cubala minta maaf lg..or xblh jg..minta tlg kwn2 trdkat..if dia keras juga..xperla..biar dia cool dl..lama2 insylh..dia akn trima maaf kte..yg pntg ksungguhn kte tuk meminta maaf..

kawan aku : pjg tul hahahaha ok2..*sabar je kan..ish..

aku : hmm..pendapat dr aku..nk sgt kan..ikhlas menolong..

kawan aku : jgn la mrh niniy aq tye je.aq cme nk tau p.prasaan ko sbgi p.puan

aku : ok..tula..perasaan aku..

kawan aku : ok niniy terima ksh.

aku : sama2..tu jz pndapt aq taw..cubala tnya pd org brpngalaman..

kawan aku : ko nk aq taip on cinta ke.hahaha

aku : haha..blh jgk..okla wei..gud luck pd sesiapun dia yg nk brusaha nk minta maaf tu..hope brjaya,niat da baik..

kawan aku : haha ok

end conversation...tetttt....~

dah rasa diri ni macam pakar motivasi pulak..ni lah padahnya selalu tengok and baca bahan-bahan and video motivasi...tapi..insyallah..bagus juga kan..seperti idola baru saya dr Asri dan dr Fadzillah Kamsah..:)

mungkin ade pro n contra nya pendapat saya ni..ayat spontan..faham jela..tu la..sapa suro tanya orang yang emosi tengah tak betul...hope ade salah dan silap harap di maafkan....tapi yang saya taw..hati perempuan ni adalah lembut..sangat-sangat sensitif lebih2 lagi bila orang yang dia sayang yang berkata-kata...so, harap sesiapa yang punya insan tersayang..jagalah hati dia...semoga di berkati dan kekal selamanya....

No comments: