i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Wednesday, April 6, 2011

bagaimana life aku nanti..?

aku pun tak taw nak cakap apa...hopefully aku akan lebih tenang dan akan sentiasa mendekatkan diri pada Allah..cuma kadang-kadang..kuatnya perasaan yang satu nie...kadang-kadang hati berbolak-balik...oh teruknya perasaan ini...kalaulah aku taw ini lah yang bakal berlaku..akan ku elak pertemuan ini...akan ku lari sejauh-jauhnya...dulu pernah terfikir..kenapalaa aku jumpa orang yang aku sayang terlampau awal..? kenapa masa jodoh da betul-betul nak sampai baru jumpa...kan bagus..and now..aku sakit lagi..aku jatuh dalam perlumbaan mencari cinta sejati..mencari orang yang betul-betul ikhlas sayangkan aku seadanya..
aku akan cuba Ya Allah..aku akan cuba lupakan perasaan ini jika benar dia memang bukan tercipta untukku..cuma aku tak dapat baca ape yang ada dalam hati dia..ape sebenarnya yang dia rasa..????? ape..?!!
kenapa hati aku berbolak balik kembali..apa yang dia cuba nak sampaikan pada aku..?? bukan aku nak semua ni jadi..sejujurnya..perasaan aku tak pernah berubah...sentiasa tersemat di dalam hati hanya untuk dia..tapi..kenapa dia tak faham..? kenapa dia yang cepat lupakan perasaan yang sama yang sedang aku rasa ini..??? tipulaa if aku cakap aku da tak sayangkan dia and rindu dia lagi...
malah..semua orang tak taw teruknya aku tanggung rindu kat dia..teruknya aku simpan perasaan cinta and sayang aku tuk dia..niat aku tuk buktikan pada dia bahawa aku akan buktikan yang aku akan tetap tunggu dia bila aku da abes bljr and bekerja tak kesampaian..sedih sangat..~
rasa kecewa yang amat sangat,,,aku tak pernah rasa kecewa seteruk ni..kecewa bila cinta yang ikhlas tuk diberi pada orang yang kita yakin dapat memberikan kebahagiaan dan membimbing aku di masa hadapan dah tiada lagi..aku hilang peluang tu sebelum sempat aku mengorak langkah tuk bertindak..semangat dan cita-cita yang tersemat di hati terpaksa di lupakan macam tu saje..sedihnya Ya Rabbi..
cuma mengharapkan keajaiban dariMU..mengharapkan kekuatan dariMU..
berilah aku cahaya keimananMU..sesungguhnya..aku sedia untuk berubah..berubah menjadi insan dan wanita yang lebih baik selepas ini..wanita yang belajar dari kesilapan dirinya..
akan aku buktikan yang aku akan lakukan yang terbaik pada orang-orang yang masih menyayangiku..cuma restu dariMU yang aku perlukan selain kedua ibubapa ku...

akhir kata: masih merinduinya..mungkin aku memerlukan masa tuk sesuaikan dengan semua ini..jika benar dia sayangkan aku..dia akan datang balik pada aku...and aku redha dengan semua ni..insyaallah..jika ada jodoh antara aku..ku panjatkan syukur pada ILAHI kerana mendengar bisikan hati ini..tapi jika tiada jodoh antara kami..aku akan sentiasa doakan kebahagiaan dia..takkan ada perasaan dendam mahupun benci pada dia..orang yang aku sentiasa sayang sehinggalah aku mempunyai suami...insyaallh..apa yang pasti..akan aku jadikan diri ini sebagai wanita yang terpilih untuk dijadikan ratu hidup sang suami..cuba belajar dari kesilapan diri untuk menjadi insan yang lebih baik..

insyallh..i will throw the "old niniey" and will replace by the "new niniey"....wish for me guys....

2 comments:

aLya maNip said...

dear..sabar ye..insyaALLAH..semuanya akan okea..

CiK niNiEy said...

alya..you always understand me..tengs dear..why dia xnmpk perasaan ni..sedih sgt..:(