i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Saturday, April 2, 2011

alangkah bagusnya......

huhu...tibe-tibe rasa sebak sangat-sangat bila tgh-tgh makan berger td..memang tak taw kenapa..im try to make my life happy..forget about this thing for a while..but, why i can't..? i can't..it hurt...it hurt me very much while.....

and aku selalu fikir..

alangkah bagusnya kalau jadi orang tu...

alangkah bagusnya kalau jadi orang ni...

alangkah bagusnya kalau jadi dia..

alangkah bagusnya kalau jadi mereka dan mereka tue..

alangkah bagusnya hidup tak di timpa masalah...tapi...ade ke hidup tiada masalah lansung..?

tanpa aku sedar..mungkin mereka pun punya masalah yang tersendiri..mungkin aku je yang tak nampak...yes...bila aku pergi mana-mana..even tengah jalan kat kolej pun, bila aku pandang orang tengah happy...mesti akan ade perasaan yang terlintas di fikiran aku.."alangkah bagusnya aku jadi dia..happy jer.."...
"bestnyer jadi dorang..tak ade masalah pun macam aku nie..".."kenapalaa aku tak jadi macam dorang.." huhu..

perasaan ni xlari dari bermain di fikiran aku..tapi now, i realise..bukan semua orang yang happy tu xde problem..but cuma nak tentukan masalah dia besar ke x..dan macam mana cara nak hadapi masalah tu sendiri...but, if person like me, it hard to handle that problem..i mean..not all the problem i can't handle..but..i few things...it just "this thing i can't handle it..it's really hurt me much more.." !

but, that is we call "life"..the happy of life..the hardship of life..mana ade manusia xde masalah kan..? kadang-kadang benda simple pun blh jadi masalah..macam..topup abes..! masalah jugak..tapi..antara kita nak tentukan how to handle and what is type of problem is jer..

sometimes paling kita terkilan bila maslah tu bukan kita yang cari...ermm..i mean..xde sapa yg nak masalah rite..? but..maksud masalah yg bukan kita cr kat sini..masalah tu..kita cuba jauhkan dan elakkan..bak kata pepatah.."mencegah itu lebih baik dari mengubati"..bukan mcm segelitir yang  mmg sendiri cari masalah..for exmple..in relationship..wether married, engaged, or couple..if kita da berpunya..why should have to find another ? while we have someone that love us..? this is we call, kita yang create poblem tu..but, if the problem  is totally not from us..? how disappointed we are..??? when maslah tu yg tibe2 dtg cari kita..? what is the purpose..??

sometimes..aku pernah rase macam nak tanya.."kenapa",,"kenapa".."kenapa"..!!! kenapa aku yang cuba nak mencari kebahagiaan aku sendiri ni yang juga ade masalah...kenapa !
tapi...bila fikir-fikir balik..berdosanya aku..bukankah TUHAN tu maha mengasihi setiap hambaNYA..? aku tak pernah lupa pada janjiNYA..alhamdullh..kehendak DIA..even aku xjumpa "someone" yang boleh nasihat aku and sentiasa sokong aku dalam keadaan macam ni..but..HE give me their onother ways to tell me that im not alone..! DIA sentiasa menunggu hambaNYA yang lemah ini mengadu padaNYA..
alhamdullh..im feel better back..but....sampai bila..?????????????????????????????????????????????????
sampai bila aku akan macam ni..???

aku sedar..even nanti aku da tamat belajar..aku tetap kena bersedia terima hakikat wether dia terima aku lagi or not..but, now, he said that he dont want to see me as a student..ok..i will..i will proves that to him..! but..if i not a student anymore..i mean..just finished my study..in the proper way...*not repeated or quit..
and i get the good job soon..adakah dia akan setia menunggu..?? i can't reads their minds anymore..dia seolah2 susah tuk aku kenal lagi sometimes...but..selagi aku mampu, aku akan tetap cuba..
and if people say....~ kenapa aku xfaham bahasa..? kenapa terhegeh2..?

ohh..people dont know what is this feeling..? do we uses the same method or way to handles the problem..?if yes..it maybe easy for me..just "tiru" cara orang len handle the problem then i will get better like others too..! if the life is easy.......

do people like to be like this..? no one doesn't want it..but..sangat-sangat bersyukur bila masalah yang datang ini telah mendekatkan diri aku lebih kepada DIA yang MAHA ESA..alhamdullh ya ALLAH..syukur sangat-sangat..jauhkanlah diriku dari terpesong dari jalan dan batas agamaMU..amin..amin..Ya Rabbal Alamin.....
ku yakin dengan JODOH & PERTEMUANMU..kuserahkan jiwa ini sepenuhnya untukMU..jagalah ia..bersihkanlah ia hanya untuk dia yang layak....i mish dia...mish him even i dont know his feeling..but..deeply in my heart..i know he missed me too..i know him and his word and voices..but..more than that..?? hanya MU yang taw YA ALLAH..

No comments: