i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Sunday, April 3, 2011

=akhirnya=

finally, kami jumpa juga..tadi seriesly..da memang putus asa sangat-sangat nak jumpa die..cuma bersabar dan terus bersabar..bila dia cakap nak settlekan benda lain..aku just kosongkan fikiran..sedih..sape xsedih bila waktu yang di nanti-nantikan sangat datang tapi di biarkan sia-sia..just to think the positively as i can..insyaallh..
lagipun..sapa lah aku pada dia lagi..? sedih sangat bila kenangkan dulu kami sepasang pasangan kekasih yang bahagia..sentiasa memberi dan menerima..sentiasa ada bila memerlukan, menyokong dan berusaha buat masing-masing happy if ade problem..but, bila kami keluar bersama..aku sendiri tak taw ape status kami..aku teringin sangat nk wat mcm dulu lagi..pegi tgk wayang, pusing-pusing kat ou, makan laksa kat jalan tar..tapi aku taw aku da tak bole meminta-minta..aku kena ikut jer..aku kena sabar..mungkin ade bagusnya juga..ia sedikit sebanyak memberi kesan pada diri sendiri ke arah yang lebih baik..yup, nama pun "niniey" nak berubah menjadi lebih baik dan baik..mestilah kena kuat..sabar rite..?
and when i felt sad towards all of this..just "the brilliant words" that i find it by myself is the bidder or penawar to me..i just teach myself to ubat duka sendiri..when the result is always..sometimes im may be happy, and sometimes, the happy will turn to sad..sad happy happy sad...hmm...
dia just text me nak dtg kul 7 lebih..another 20 minutes dia smpi,but aku xmandi lagi, not ready ape-ape..mula-mula rasa tak ade semangat nak jumpa da..kecewa..seharian petang tu aku cuba ubati duka di hati bila dia cakap, jumpa aku bila-bila pun boleh..yup..sebab aku jer yang nak jumpa dia..mungkin tu maksud dia..aku yang sentiasa dan akan menunggu dia..but, bukan dia..~

then aku siap, solat maghrib dulu, and aku mintak dia singgah esso tuk solat maghrib..lepas tu..baru kami jumpa..xbanyak cakap pun..lepas salam..diam je byk..better dia yang tegur dulu..hmm..
tapi kami cuma lepak stevens jer..kedai mamak dekat-dekat rumah aku ni jer..ermm..xperla..atleast dia sudi jumpa aku..kat stevens, juz lepak and dia tengok bola..peminat Man Utd..sama la macam aku..just layankan untuk si dia dulu..but now..nak tengok bola pun da xde semangat..tgk die je yang sentiasa bersmngat dan sentiasa bz ber"chatting" dengan "kawan2" dia..maybe ade jugak kawan "baru" dia..entahla..fikiran aku kosong..

bila nek je kete die td..tibe-tibe terfikir..maybe ni kali terakhir aku dapat rasa selesa bersama dia..i mean bukan slesa ape..asalkan bersama dia..aku sentiasa rasa selesa dan selamat..cuma rasa sedih sgt-sgt..but, aku xnangis..for me..better menangis sorang-sorang tuk lepaskan rasa yang terbuku..

then td dia suruh bukak choc yang aku beri kat steven tapi aku xnk..aku mintak bukak kat dlm kete..and sampai je bawah umah aku..dia baru bukak,..n choc tu ade yg da cair..! sedih sgt..n aku lupa nak amek gambar..tapi xperla..asalkan dia tengok and makan..itu da cukup..aku da cukup happy..and xsangka and terkejut sgt bila dia suapkan choc tu kat aku..masa tu..terkejut sgt..sebenarnya lebih pada perasaan terharu dan rasa kasih yang mendalam sgt kat dia..tapi..kami bukan macam dulu,.."niniey..remember that ! must and need remeber that..!

and bila aku da nk gerak..dia mintak aku bawakkan didie&mimie bak turun..masa tu..aku terharu sangat-sangat..rupanya dia masih ingat mereka lagi..aku ingat dah xde sape-sape peduli tentang didie&mimie lagi..*xper, didie&mimie sentiasa ade aku even kadang-kadang aku ni jarang spent masa gan dia..aku sayang mereka ! bila tengok dia men-men gan dorang..hati aku rase sejuk je..rasa bahagia tiba-tiba..nampak sangat sifat penyayang dia tue..bertuah sapa dapat dia...

if aku and dia tiada jodoh..aku doakan dia akan jumpa pasangan yang boleh hormati dia..sayangi dia dan yang paling penting..tak tinggalkan dia time susah dan senang..*time senang sure xtinggal la kan...
and jugak..jujur terhadap dia...aku xnak die terluka lagi lepas ni..aku sayang dia..hope perempuan yang dia jumpa nanti pun akan sayangi dia seikhlas hati..amin..

rasanya tiada yang menggembirakan hati pada pertemuan ini, kecuali dia ingat didie&mimie and about "choc" tu..

masa nak keluar kete td..die sempat bagi nasihat dan sedikit pesanan..nak taw ape..? xpayahla..yang penting nasihat tu amatla berguna even ringkas..tapi still xdapat lari dari perasaan sedih sebab..cuma dia je yang boleh bagi nasihat yang macam tu..dia sentiasa menyokong diriku...

itu salah satu sebab aku sayangkan dia,.bukan harta dan paras rupa tapi hati dan sikap dia..just love him the way him is...

*semoga operation ayah si dia berjalan dengan lancar isnin ni..get well soon pakcik..! 

No comments: