i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Friday, March 18, 2011

status unknown

setelah beberpa lama xmeluahkan perasaan sedih gembira kelakar busy marah or mcm2 lagi ragam kat sini..hari ni baru ade mase tuk update entry baru...sebenrnya nothing pun entry ni..xpenting tuk sapa-sapa pun..hanya aku je yang rasa..huhu..

perkembangan aku dengan si dia sekarang still xberubah..mulanya aku nampak ade benih2 harapan tuk aku menangi hati die balik sementelah masih ada lagi perasaan syg di hati masing2 terutamanya aku..maybe untuk dia..ada lagi sisa2 rasa syg n cinta tuk aku..so, dari situ..aku bersemangat tuk tambat si dia balik..selain usaha tenaga dan fizikal..setiap mase aku xpernah lupa doakan dia..doakan kami..doakan orang yang aku sayang selain ibu bapa aku..memang xpernah tertinggal doakan dia selalu..sebelum tido..aku akan tgk gmbr dia lama-lama yang aku letak kat sebelah katil aku..aku akan baca mesej2 dia tiap malam even msj yang sama...kami da jarang mesej..
haritu aku jumpa si dia..ni kali pertama aku keluar gn dia dgn erti kata yg sbnr lepas punca berlaku semua ni..mase tu aku da pasang tekad nak cuba yang terbaik bila dgn dia..tp..kenapa ade je yg mengganggu..?? time aku kluar dgn si dia..tibe2 ade kwn dia msj..aku kenal..perempuan..sebenrnya xde ape pun..cuma dia nk ckp yg mak dia sakit n kt hospital sg Buloh..dekatla dgn tmpat si dia ni..tp bila stp masa dia msj..aku rasa xguna kami keluar..mungkin aku faham kwn dia msj sbb mak dia sakit n nk bgtaw je..tp kenapa still msj n msj..? maybe dia perasaan aku xsenang..tp dia wat xfaham..ya..aku kena sabar..tu kawan2 aku ckp..ape2 pun kena sabar..kwn2 aku byk bg semngt..sebab dorang nmpk mcm mane aku sayang si dia..dorang nampk mcm mana aku berubah..tapi mungkin da terlambat bg aku..
si dia pun da xjamin yang dia dapat terima aku balik...cuma AKU TERKILAN AND KECEWA sgt bila aku nak balik kg hari tu..dia mesej aku n da cakap wat keputusan..dia terima aku dgn cinta yg tinggal 50% n if aku kenal dia..die mintak menangi die balik..aku mmg cuba..! n dia cakap yang balik nanti bagitaw pasal "kami" pada mak ayah aku..pasal dia...aku semangt sgt..bila aku tanya n mintak kepastian..dia cakap dia SERIES kali ni..! mase tu xdapat nak gambarkan perasaan aku..bukan gembira sebenrnya tapi lebih kepada rase syukur..syukur kerana TUHAN tu maha mendengar..DIA makbulkan doa-doa aku selama ni..
tapi sekarang..bila aku da balik kl..aku teruskan hidup mcm biasa..tiba2 dia cakap hati dia mungkin da keras tuk aku...aku kecewa sgt dengan dia...

kenapa perlu bagi harapan ? kenapa dulu mase b cakap b xfikit panjang dulu..? syg da pun suro take time..wat keputusan betul2..tapi b cakap b da yakin n b da wat keputusan..b dapat terima syg..n kita BUKA BUKU BARU! lupakan hal lama n xnak dengar ape2 lagi dah pasni..mana bukti kata-kata yang b luahkan dulu..? mana..? syg kecewa sgt gn b..! even syg taw salah syg..tapi mana rasa kasih b yang kita pernah semai selama ni..? xkan xwujud lansung rasa kasih b pada syg ? kerasnya hati awak..! sampaikan orang yang pernah awak sayang merayu pun awk still jugak xdapat lembutkan hati awk..
mana janji2 awk dulu bila kita tgh bahagia..? mana..? even tu msj..tp syg still ingat tanpa perlu syg bace balik mesej2 tu! syg ingat setiap patah b..bukan syg hafal mesej yg b bg tu..ya..! mmg syg ada salin stp mesej2 b..syg sayang nak buang..syg nak simpan sampai kita hidup bersama n mase tua, bila kita bace balik mesej kita tu kita akan tergelak..imbas balik saat2 percintaan kita nie..sy taw perasaan sayang dan cinta syg pada awk mmg suci..sy xpernah lupa doa n mintak restu dari DIA..agar restui hubungan kita dan tunjuk kita ke jalanNYA sampai kita betul2 dapat hidup bersama satu saat yang syg betul2 tunggu..saat2 bahagia yang syg nk kongsi dgn semua orang..tpi sekrang...harapan syg musnah..!
betuk kata awk..mungkin Tuhan nak uji kita atau jodohkan dengan orang yang lebih sesuai...tapi kalau lah Tuhan nak uji kita..? kenapa kita xcube bertahan...? kenapa kita xsaling sokong sesama sendiri..? awk  taw sy pun lemah tuk hadapi benda ni sendiri..saya taw awk terkejut..tp sy nk berada di sisi awk..! nak perbaiki balik silap sy..If memang betul kita tiada jodoh..mungkin agak sukar sy nk terima..tp bukan syg xterima kenyataan tu..sy tu..tu ketentuanNYA..xde sikit pun rasa marah..cume sebagai manusia biasa..terselit rase sedih and kecewa tue..tipula syg xrase sedih n kecewa b..syg xpernah curang dgn b..xpernah terfikir pun nk curang..n selama syg ada b..selama b muncul dlm hdup syg..syg xpernah tipu or belakangkan diri b..malah syg utamakn diri b selain sesapa pun..
tapi if tiada jodoh kita..hanya doa yang ikhlas dari hati sy tuk awak..semoga awk temui someone yang boleh bahagiakan awak..sy doakan dia lebih baik dari sy..sekurang2 nya dia sempurna dari sy..hanya kebahagiaan awak dapat membahagiakan sy..mungkin suatu hari nt awk temui someone tue..tapi tipula if sy hanya gembira lihat awk bahagia..akan ada rase sedih n sedikit kecewa di hati sy..tp xbermkna sy xikhlas doakan awk..mungkin hati perempuan..sedikit tersentuh bila orang yang kita syg temui kebahagiaan dan kita taw kebahagiaan tu bkn dengan kita even kita sedaya upaya usaha tuk bersama..tp takdir Tuhan..

sy taw..Tuhan tu maha adil..maha mengasihi setiap hambaNYA..sy yakin if kita tiada jodoh..n Tuhan xmakbulkan doa-doa sy selama ni..tp sy yakin dia akan bg sy benda lain..mungkin dia anugerahkan kekuatan tuk sy hadapi semua ni..sy percaya and yakin dengan tu..! hope awk pon sama k..? 

need to stop here..assignment sy makin berlambak tuk di fikirkan..kalo dulu sy kena kuat bila awk tinggalkan sy..tp sekarang sy perlu dan mesti lagi kuat dr dulu..sebab sy kena fokus dgn byk benda..kekuatan sekarang amat penting tuk diri sy..yang enting sy xnk bergantung ada sesapa lagi..
merinduimu dan meyayangimu dari jauh..

No comments: