i got you!

Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Thursday, August 26, 2010

genap separuh bulan berpuasa

Alhamdullah,pejam celik pejam celik akhrnya da genap separuh kita menunaikan ibadah puasa..syukur sgt kehadrat ilahi kerana masih memberi peluang untuk kita merasa n mengerjakan ibadah di bulan yg mulia ini..bila mcm ni rasa mcm sekejap jer berpuasa kn..??tp klo pk kn kampung n dgr lagu raya..wahh..hee xsabarnyerr nk balik raya...=) rindu nk jmpa mak..ayah..adik2..nenek..anak2 buah..semua dah terbayang di mata..wah rindunyerr...huhu...tapi sedikit rase sedih di hati sbb xdapat bersama kakak2 ku di hari raya pertama..yela..sume da kawen..da keje..xdapat cuti...nk xnk kenala faham kan..??tp kesian mak n ayah aku..mesti die sedih anak2 xdpt bllik beraya kn..??huhu..sbb tu la aku nk blik cepat..nk tlg2 mak aku hias rumah..kemas2 rumah..sekbek ade abg2 n adik2 aku yg blik n meriahkan suasana..=) cuma yg penatnya aku la kn..sume bnda kena wat..hehe...ops...tp saya ikhlas okey..~haha
dan alhamdullh jugak sepanjang berpuasa,aku bertudung..and hopefully aku akan terus bertudung..mudah2han aku mendapat hidayah sedikit demi sedikit...insyallh..doa2kn lah k..mulanya niat di hati nk start pakai bulan puasa jer..then after rayer da xnk pki..tp rase nk pakai terus jer..sbb bila da sekali pakai teringin nk pakai terus..si dia pn byk beri sokongan even die suke tgk aku xbertudung..dia ckp,belajar dr awal..xperla,nt esok2 nk jmpa mak dia kena pakai jgk nt...so,aku pikir..better aku ajar diri aku dr sekarang jer kn..xpayahla nt kelam kabut nk berlakon konon2 mmg pakai tudung depan mak dia kn..??
i hate HIPOKRIT ok..hee...n mintak di jauhkan drpd aku jadi hipokrit..aminn~

No comments: